top of page
Eventlokale Konferanselokale Festlokale

Leveringsbetingelser

Vi ønsker dere hjertelig velkommen til Kanon Catering. Vi lover å gjøre vårt ytterste for å innfri deres forventninger.

Her er våre leveringsbetingelser som du bør lese godt gjennom.

Generelt
En bestilling er ikke bindende før bekreftelse fra Kanon Catering foreligger.
Bestillingen er, etter bekreftelse fra Kanon Catering, bindende for begge parter.
10% av ordregrunnlaget faktureres ved avbestilling senere enn 5 dager før levering og hele beløpet senere enn 5 dager før levering.

Endring av antall
Antall gjester kan justeres med frem til 5 dager før selskapet.

​

Dekketøy
Alle våre buffeter, tapas, fingermat, grillbuffeter og desserter kommer pent anrettet på pene fat som vi låner ut gratis til våre kunder.

Om du har bestilt 3-7 retters middag anrettes denne på dine tallerkener, Kanon Catering stiller ikke med dette.

 

Middag
Alle våre 3-7 retters middager leveres med kokk(er). Hvis det er færre enn 30 gjester tilkommer ett tillegg på kr. 4500,- for kokk.
Kokken tilbereder og anretter maten på servise stilt av kunden og er til stede til middagen er gjennomført. Når desserten er servert vil kokken normalt forlate stedet.
Kjøkkenet vil bli etterlatt i den stand det var ved ankomst.

 

Grilling
Grillmenyene leveres med kokk inkludert, hvis det er flere enn 30 gjester. For færre enn 30 gjester tilkommer leie av kokk med kr. 4500,- 
Kanon Catering stiller ikke med grill inkludert i menyprisen. Om ønskelig kan vi stå for grill, og dette faktureres separat. Om dere ønsker å stå for grill selv må den være av størrelse som er tilpasset antall gjester og type mat som skal serveres.  Ta gjerne kontakt med oss for å avklare dette.

 

Servering
Alle 3-7 retters middager som Kanon Catering leverer krever at det er servitører til stede. Kanon Catering har ikke eget serveringspersonale, men vi kan formidle dyktige servitører via en av våre samarbeidspartnere.

Alternativt kan dere stille dette selv og følgende krav må oppfylles: Serveringspersonalet skal ikke være av de spisende gjestene og man beregner 1 servitør per 15 gjester ved bordservering (selskapsmeny) og 1 servitør per 30 gjester ved stående servering (buffet/fingermat)

 

Henting av mat
Buffeter, tapas, desserter og fingermat kan hentes, ferdig anrettet og pyntet på pene serveringsfat, fra våre lokaler i St. Halvardsgate 33.
Utlevering etter avtale alle dager.

 

Levering av mat
Vi leverer på døren på bestilling og etter kapasitet. Levering skjer i ønsket tidsvindu oppgitt ved bestilling. Det er dessverre ikke mulig å ønske et eksakt tidspunkt. Det er en forutsetning at kunden er til stede ved levering, hvis ikke vil maten bli etterlatt på leveringsadressen for kundens regning og risiko.
Ved leveringer i Oslo sentrum må lovlig parkering være tilgjengelig på leveringsadressen, ved mangel på dette må kunden selv være behjelpelig med å ta imot maten på gateplan da våre sjåfører ikke har anledning til å gå ifra bilen uten parkeringsplass.
Normal utkjøring skjer mandag-lørdag mellom 10-17. Søndager etter avtale.
Levering koster 350,- på hverdager og 550,- på helger.

MERK: Vi kjører normalt ut i en 20 km radius fra Gamlebyen. Ved leveringer utover dette vurderes lengde og tidsforbruk og det tilkommer et ekstra leveringsgebyr.
Tidsforbruk regnes utfra kjøre- og leveringstid, og tilsvarer kr 550,-/time ink.mva.

 

Undersøkelse av varer
Etter at varene er levert, plikter kjøperen å undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varene er blitt skadet under transport eller om det foreligger andre forhold ved varene og leveransen som avviker fra ordrebekreftelsen. 
Ved avvik må Kanon Catering kontaktes snarest på telefon 21097820 slik at vi får en mulighet til å rette opp i avviket.

Gratis utlån av fat/porselen fra Kanon Catering

I forbindelse med levering av tapas og fingermat leveres vår mat ferdig anrettet på serveringsfat av høy kvalitet.
Ved retur skal fatene være frie for matrester og satt tilbake i kassene ved henting/tilbakelevering. Ved større mengder matrester som leveres tilbake i fatene tilkommer et gebyr på kr. 500,-

 

Ødelagt gods:
Ved ødelagte serveringsfat og utstyr vil det bli fakturert ett gebyr.

Henting/tilbakelevering av lånt porselen:
Serveringsfat som lånes ut fra Kanon Catering må returneres innen 3 virkedager mellom 9.00-15.00.
Kanon Catering tilbyr henting av brukte serveringsfat mot kr 550,- mandag – fredag. Ved forsinket tilbakelevering av utstyr faktureres kr 500,- per påbegynte døgn.

 

Betaling
Vi utsteder faktura til epostadresse som er oppgitt av kunden og EHF-faktura til bedriftskunder. Adressen må være oppgitt i forkant av levering eller henting for at maten skal bli utlevert.
Faktura har 10 dagers betalingsfrist.

 

Reklamasjoner
Dersom man ønsker å reklamere på produkter levert av Kanon Catering, skal det gjøres umiddelbart ved levering eller senest 2 timer etter levering. Henvendelser kan gjøres på telefon i vår åpningstid 09 – 20 eller per epost. En epost med tidsmerking vil bli ansett som en henvendelse i tide. Kanon Catering tar ikke ansvar for behandling og lagring av leverte produkter etter avhenting, og eventuell feil oppbevaring eller skjødesløs håndtering står for kundens regning.

 

Konfliktløsning:
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt over. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23400600.

 

Force Majeure
Ved force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, pandemi eller annet utenfor Kanon Catering sin kontroll kan ikke kunde kreve Kanon Catering for erstatning for avtaler som ikke lar seg gjennomføre.

​

bottom of page